Forside – Vilkår og betingelser

Vilkår og betingelser

Handelsbetingelser for køb af vare/serviceydelser hos UpNordic ApS.

(Gældende fra 1 Januar 2023)

 

Generelle oplysninger

UpNordic ApS

Detailbutik / Møbelforretning

CVR. nr. 21406147

Adresse: Torvet 1B, st. 4100 Ringsted & Skovvangen 42 6000 Kolding.

e-mailadresse: butik@upnordic.dk

Telefonnummer: 53545354

Etableringsår: 2020

 

Betaling

Dankort, Visa Dankort og Visa.

Ved betaling via kontooverførsel til Danske Bank: Reg: 7670 Konto: 7836443

SWIFT: RINGDK22 IBAN: DK7476700007836443

PRISER

Alle priser hos UpNordic er inkl. moms og i danske kroner med mindre der er tale om brugte varer, som sælges uden moms jf. Brugtmomsordningen. Der tages forbehold for enhver indtastnings- og opdateringsfejl.

EJENDOMSFORBEHOLD I UBETALTE VARER

UpNordic tager ejendomsforbehold i alle solgte vare(r) indtil betaling er modtaget. 

Levering

Er varen på lager er leveringstiden typisk ca. 1 – 3 hverdage. Varer som ikke er på lager har oftest en leveringstid på 2 – 3 uger.

OBS: Vi aftaler altid leveringstidspunktet forud for vores leverancer, og stiller aldrig vare(r) ved hoveddør eller lign. med mindre andet er aftalt.

OBS: Ved afhentninger af vare(r) skal der af sikkerhedsmæssige årsager fremvises gyldigt billede-id (f.eks. kørekort) samt betalingskort brugt ved onlinebetalinger. 

 

Særligt for levering af små bestillinger som f.eks. lamper, tæpper, puder mm.:

Mindre forsendelser bliver afsendt med fragtmand. Som kunde modtager du et track & trace nr. du kan bruge til at følge forsendelsen af din vare(r) hele vejen fra vores lager til din hoveddør. Skulle det ske, at du ikke er hjemme ved leveringen, vil fragtmanden lægge en seddel i din postkasse og sende dig en SMS med information om, i hvilken pakkeshop dine varer er blevet afleveret. Bemærk at detaljer om leverancen først er tilgængelig via track & trace ca. 24 timer efter afsendelsen af vare(r).

 

Særligt for bestilling af større varer som f.eks. Spiseborde og sofaer:

Som kunde bliver du kontaktet af UpNordic eller fragtmanden forud for leveringen, hvor vi aftaler nærmere om leveringsdato og tidspunkt. Det vil være muligt at indgå en aftale med vores chauffører eller fragtmanden vedr. evt. aflæsningsvarer på et ikke synligt sted på adressen, såfremt ingen er hjemme. En sådan aflæsning vil altid være på kundens ansvar.

Ved ønske om levering til Færøerne, Grønland og udlandet kontakt os venligst på  tlf.  +45 53545354  eller via e-mail på butik@upnordic.dk

 

Særlige vilkår

  • Vi tager forbehold for fejl i tekstbeskrivelser og prissætninger på vores hjemmeside. 
  • Ved køb af bestillingsvarer i vores fysiske butikker som produceres efter ordreafgivelse tager vi typisk acontobetaling svarende til 25% af ordrens pålydende. Er produktionen igangsat hos vores underleverandør er det ikke længere muligt at annullere en handel.
  • Vi gør opmærksom på, at mange af vores produkter fremstilles i naturlige materialer, som kræver løbende vedligeholdelse for at bevare holdbarhed såvel som ønsket udseende. Læder og træmøbler kræver særligt løbende vedligeholdelse og vil altid patinere gennem brug, ældning samt eksponering for lys, udsving i temperatur mm. Vi anbefaler altid at følge en behandlings- og vedligeholdelsesvejledning passende til det købte produkt. Vores behandlings- og vedligeholdelsesvejledninger kan findes på www.upnordic.dk

Vi gør opmærksom på at udstillingsvarer i naturprodukter skal ses som vejledende, og det derfor ikke kan forventes, at nyproducerede vare(r) vil være 100% identiske. Ved ordreafgivelse accepterer køber derfor de tolerancerammer som UpNordic og vores underleverandører arbejder med ifm. produktionen.

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har fortrydelsesret jvf dansk lovgivning.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres design ikke returneres med normal post/fragtmand. Dette gælder for større varer og for varer af skrøbelig konstruktion (f.eks. sofaer og lamper).

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 3000,- DKK.

Varer undtaget fortrydelsesretten

enkelte varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. Udførte ikkefinansielle tjenester, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført
  2. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
  3. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
  4. Aftaler om specifikke hurtige reparationer eller vedligeholdelsesarbejde hos forbrugeren, som denne på forhånd har anmodet om
  5. Aftaler, der indgår på en offentlig auktion
  6. Finansielle tjenester omfattet af lov om realkreditlån og realkreditobligationer mv

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end den der er nødvendig for at sikre varens leveringsstand. 

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor betragter vi den som brugt/ibrugtaget hvilket betyder at du ved fortrydelse af købet kun får en del af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi grundet denne ibrugtagelse.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne værdiforringelse.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden uønsket forsinkelse og under alle omstændigheder senest 8 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, uden at du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

UpNordic ApS – Torvet 1B, st. 4100 Ringsted – Kolding Storcenter, Skovvangen 42 butik 161, 6000 Kolding.

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse til os på ovenstående adresser i vores åbningstid.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen/Faktura. 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelregler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.upnordic.dk har du selvfølgelig  24 måneders reklamationsret på nye vare(r) . Det betyder, at du som udgangspunkt kan få repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den situation der måtte opstå.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Er varen købt som brugt vare, så er der som udgangspunkt ikke nogen reklamationsret, men vi tager altid sager fra gang til gang for at udbedre problemet bedst muligt for kunden.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Kontakt os venligst forud for evt. forsendelse, da vi i visse situationer kan være behjælpelige med returneringen af varer.

Varer sendes til:

UpNordic ApS Torvet 1B, st 4100 Ringsted – Kolding Storcenter, Skovvangen 42 butik 161, 6000 Kolding.

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende forsendelser.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dig dine fragtomkostninger.

 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, Adresse, Telefonnummer og E-mail adresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos UpNordic ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du informeres om hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Ejer Bo Jensen og personalet hos UpNordic ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.Den dataansvarlige for www.upnordic.dk er

Bo Jensen.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi sender ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til www.upnordic.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos UpNordic ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til UpNordic ApS via e-mail butik@upnordic.dk

UpNordic ApS, Torvet 1B, stuen, 4100 Ringsted, CVR NR. 21406147, er dataansvarlig for de oplysninger, du giver til UpNordic. Vi sørger for, at opbevaring og behandling af dine personoplysninger sker i overensstemmelse med lovgivningen.

Vi benytter dine almindelige afgivne data, herunder navn, adresse og kontaktoplysninger til behandling af din ordre og gemmer det i vores ordresystem.
Vi bruger alene din e-mailadresse som led i gennemførslen af din ordre og til gennemførelse af kundeundersøgelser. Vil du modtage vores nyhedsbrev, kræver det et særligt samtykke fra dig.
Vi bruger ikke dit telefonnummer til at kontakte dig i salgsøjemed. Vi kontakter dig kun telefonisk, hvis der er problemer med din ordre og/eller med besked om din levering. Dine kreditkortinformationer bliver sendt direkte og krypteret til vores betalingsudbyder og gemmes således ikke i UpNordics system. Vi anvender følgende betalingsudbyder: Nets
Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at udfylde din ordre, hvilket er det retslige grundlag. Vi gemmer dine data i 5 år efter dit køb.

Vi opbevarer dine data i det tidsrum, som det er relevant og i det tidsrum, som det er krævet efter særskilt lovgivning, eks. din reklamationsret iht. købeloven.

Når du bruger vores hjemmeside, indsamler og behandler vi dine oplysninger

Når du bruger vores hjemmeside, placerer vi cookies. UpNordic får løbende statistiske oplysninger fra vores databehandler om besøgende på siden. Det er dog ikke muligt at genkende enkelte personer ud fra disse oplysninger.

Når du surfer på internettet, efterlader du dig et “elektronisk spor”, som fortæller, hvor du har været. Når du har besøgt www.upnordic.dk, vil vi altså vide følgende om dig:

  • Hvilke sider på www.upnordic.dk du har kigget på og hvornår
  • Hvilken browser du bruger
  • Hvilken ip-adresse du har

Vi bruger de tekniske oplysninger til at finde ud af, hvilken vej vores besøgende anvender for at finde information på vores hjemmeside. Vi se om du starter fra forsiden og bevæger dig ned på undersiderne, eller om du hopper ind midt på hjemmesiden fra en søgemaskine.

Hvem har adgang til oplysningerne?

Det er udelukkende personer fra UpNordic samt den ansvarlige hos vores databehandler ovennævnte data overlades til. Dine oplysninger sælges aldrig til tredjepart. De videregives kun i det omfang, hvor det er nødvendigt i forhold til at udføre vores aftale. Eksempelvis til levering af dine varer via vores transportør eller ved udbedring af en reklamation via reparatør.
Dine personlige data vil kunne blive brugt i sager hos politiet, da vi anmelder falske betalinger til politiet. Vi frigiver kontooplysninger og andre personlige oplysninger, når vi finder det nødvendigt for at følge gældende lov og for at undgå svindel og bedrageri f.eks. i forbindelse med kreditkort.

Dine rettigheder

Som registreret har du følgende rettigheder, som du altid har mulighed for at gøre brug af overfor UpNordic.

  • Du har ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger vi behandler om dig
  • Du har ret til at få berigtiget og ajourført de personoplysninger, vi har registreret om dig
  • Du har ret til at få slettet de personoplysninger, vi har registreret om dig. Ønsker du at få slettet dine personoplysninger, sletter vi alle oplysninger, som vi ikke efter anden lovgivning er pålagt at skulle gemme.
  • Ønsker du at gøre brug af din ret til indsigt, berigtige og ajourføre oplysninger eller at blive slettet, kan du kontakte os på butik@upnordic.dk

Sikkerhed

Vi beskytter dine personoplysninger og har vedtaget interne regler om informationssikkerhed, som indeholder instrukser og foranstaltninger, der beskytter dine personoplysninger mod uautoriseret offentliggørelse og mod, at uvedkommende får adgang eller kendskab til dine data. Vi har fastlagte procedurer for at beskytte dine data. For at undgå datatab tager vi løbende backup af vores datasæt. Vi beskytter fortroligheden og autenciteten af dine data. 
I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der resulterer i en høj risiko for dig for, ID-tyveri, økonomisk tab eller anden væsentlig ulempe, vil vi underrette dig om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt. 
Hvis du har spørgsmål til ovenstående, er du velkommen til at kontakte os på butik@upnordic.dk

Klageinstans

Du har mulighed for at klage over vores behandling af personoplysninger om dig til Datatilsynet. Se kontaktoplysninger og mere om klageadgang her: www.datatilsynet.dk

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til butik@upnordic.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr