Forside – Vilkår og betingelser

Vilkår og betingelser

Handelsbetingelser for køb af vare/serviceydelser hos UpNordic ApS.

(Gældende fra 18. februar 2021)

 

Generelle oplysninger

UpNordic ApS

Detailbutik / Møbelforretning

CVR. nr. 21406147

Adresse: Torvet 1B, stuen – 4100 Ringsted & Nr. Bjertvej 67 6000 Kolding.

e-mailadresse: butik@upnordic.dk

Telefonnummer: 53545354

Etableringsår: 2020

 

Betaling

Dankort, Visa Dankort og Visa.

Ved betaling via kontooverførsel til Danske Bank: Reg: 7670 Konto: 0007836443

SWIFT: RINGDK22 IBAN: DK7476700007836443

PRISER

Alle priser hos UpNordic er inkl. moms og i danske kroner med mindre der er tale om brugte varer, som sælges uden moms jf. Brugtmomsordningen. Der tages forbehold for enhver indtastnings- og opdateringsfejl.

EJENDOMSFORBEHOLD I UBETALTE VARER

UpNordic tager ejendomsforbehold i alle solgte vare(r) indtil betaling er modtaget. 

Levering

Er varen på lager er leveringstiden typisk ca. 1 – 3 hverdage. Varer, som ikke er på lager, har oftest en leveringstid på ca. 2 – 3 uger.

OBS: Vi aftaler altid leveringstidspunktet forud for vores leverancer, og stiller aldrig vare(r) ved hoveddør eller lign. med mindre andet er aftalt.

OBS: Ved afhentninger af vare(r) skal der af sikkerhedsmæssige årsager fremvises gyldigt billede-id (f.eks. kørekort) samt betalingskort brugt ved onlinebetalinger. 

 

Særligt for levering af små bestillinger som f.eks. lamper, tæpper, puder mm.:

Mindre forsendelser bliver afsendt med GLS. Som kunde modtager du et track & trace nr. du kan bruge til at følge forsendelsen af ​​din vare(r) hele vejen fra vores lager til din hoveddør. Skulle det ske, at du ikke er hjemme ved leveringen, vil GLS lægge en seddel i din postkasse og sende dig en SMS med information om, i hvilken pakkeshop dine varer er blevet afleveret. Bemærk at detaljer om leverancen først er tilgængelig via track & trace ca. 24 timer efter afsendelsen af ​​vare(r).

 

Særligt for bestilling af større varer som f.eks. Spiseborde og sofaer:

Som kunde bliver du kontaktet af UpNordic eller fragtfirmaet forud for leveringen, hvor vi aftaler nærmere om leveringsdato og tidspunkt. Det vil være muligt at lave en aftale med vores chauffører eller transportfirmaet vedr. evt. af aflæsningsvarer på et ikke synligt sted på adressen, såfremt ingen er hjemme. En sådan aflæsning, fx en carport, vil altid være på eget ansvar.

Ved ønske om levering til Færøerne, Grønland og udlandet kontakt os venligst på  tlf.  +45 53545354  eller via e-mail på butik@upnordic.dk

 

Særlige vilkår

  • Vi tager forbehold for fejl i tekstbeskrivelser og prissætninger på vores hjemmeside. 
  • Ved køb af betillingsvarer i vores fysiske butikker som produceres efter ordreafgivelse tager vi typisk acontobetaling svarende til 25% af ordens størrelse. Er produktionen igangsat hos vores underleverandør er det ikke længere muligt at annullere en handel.
  • Vi gør opmærksom på, at mange af vores produkter fremstilles i naturlige materialer, som kræver løbende vedligeholdelse for at bevare holdbarhed såvel som som ønsket udsende. Læder og træmøbler kræver særligt en løbende vedligeholdelse, og vil altid patinere gennem brug, ældning samt eksponering for lys, udsving i temperatur mm. Vi anbefaler altid at følge en behandlings- og vedligeholdelsesvejledning passende til det købte produkt. Vores behandlings- og vedligeholdelsesvejledninger kan findes på www.upnordic.dk

Vi gør opmærksom på at udstillingsvarer i naturprodukter skal ses som vejledende, og det derfor ikke kan forventes, at nyproducerede vare(r) vil være 100% identiske. Ved ordreafgivelse accepterer derfor de tolerancerammer som UpNordic og vores underleverandører arbejder med ifm. produktionen.

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har fortrydelsesret jvf dansk lovgivning.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres kunst ikke returneres med normal post. Dette gælder for større varer og af for vare af skrøbelig konstruktion (f.eks. sofaer og lamper).

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 1.000,- DKK.

Varer undtaget fortrydelsesretten

ende varetyper er undtaget Følg fortrydelsesretten:

  1. Udførte ikkefinansielle tjenester, hvis leveringen af ​​tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført,
  2. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
  3. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
  4. Aftaler om specifikke hurtige reparationer eller vedligeholdelsesarbejde hos forbrugeren, som dette på forhånd udtrykkeligt har anmodet om,
  5. Aftaler, der indgår på en offentlig auktion,
  6. Finansielle tjenester omfattet af lov om realkreditlån og realkreditobligationer mv

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel ringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, der er nødvendigt for at slutte hvad varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.  

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, frarækkes dette købsbeløb.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden uønsket forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, uden at du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

UpNordic ApS – Torvet 1B, stuen – 4100 Ringsted – 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores returformular   som kan hentes på www.upnordic.dk

 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangel regler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.upnordic.dk har du selvfølgelig  24 måneders reklamationsret på nye vare(r) . Det betyder, at du som udgangspunkt kan få repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Er varen købt som brugt vare, så er der som udgangspunkt ikke nogen reklamationsret, men vi tager altid sager fra gang til at løse problemet.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Kontakt os venligst forud for evt. forsendelse, da vi i visse situationer kan være behjælpelige med returneringen af ​​vare.

Varen sender til:

UpNordic ApS

Torvet 1B, stuen

4100 Ringsted

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

Brug gerne vores reklamationsformular som kan hentes på www.upnordic.dk. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, Adresse, Telefonnummer og E-mail adresse.

Vi foretager registreringen af ​​dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos UpNordic ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du informerer om, præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren Bo Jensen og personalet hosUpNordic ApShar adgang til de oplysninger, der registreres om dig.Den dataansvarlige for www.upnordic.dk er Bo Jensen.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi sendere ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til www.upnordic.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos UpNordic ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til UpNordic ApS via e-mail butik@upnordic.dk

Når du handler hos UpNordic, indsamler og behandler vi dine oplysninger. 

UpNordic ApS, Torvet 1B, stuen, 4100 Ringsted, CVR NR. 21406147, er dataansvarlig for de oplysninger, du giver til UpNordic. Vi sørger for, at opbevaring og behandling af dine personoplysninger sker i overensstemmelse med lovgivningen.

Vi benytter dine almindelige afgivne data, herunder navn, adresse og kontaktoplysninger til behandling af din ordre og gemmer det i vores ordresystem.
Vi bruger alene din e-mailadresse som led i gennemførslen af ​​din ordre og til gennemførelse af kundeundersøgelser. Vil du modtage vores nyhedsbrev, kræver det et særligt samtykke fra dig.
Vi bruger ikke dit telefonnummer til at kontakte dig i salgsøjemed. Vi kontakter dig kun telefonisk, hvis der er problemer med din ordre og/eller med besked om din levering. Dine kreditkortinformationer bliver sendt direkte og krypteret til vores betalingsudbyder og gemmes således ikke i UpNordics system. Vi anvender følgende betalingsudbyder: Epay.dk. 
Behandlingen af ​​dine personoplysninger er nødvendig for at udfylde din ordre, hvilket er det retslige grundlag. Vi gemmer dine data i 5 år efter dit køb.

Vi opbevarer dine data i det tidsrum, som det er relevant og i det tidsrum, som det er krævet efter særskilt lovgivning, eks. din reklamationsret iht. købeloven.

Når du bruger vores hjemmeside, indsamler og behandler vi dine oplysninger

Når du bruger vores hjemmeside, placerer vi cookies. Du kan læse mere om cookies her . UpNordic får løbende statistiske oplysninger fra vores databehandler om besøgende på siden. Det er dog ikke muligt at genkende enkelte personer ud fra disse oplysninger.

Når du surfer på internettet, efterlader du dig et “elektronisk spor”, som fortæller, hvor du har været. Når du har besøgt www.upnordic.dk, vil vi altså vide følgende om dig:

  • Hvilke sider på www.upnordic.dk du har kigget på og hvornår
  • Hvilken browser du bruger
  • Hvilken ip-adresse du har
  •  

Vi bruger de tekniske oplysninger til at finde ud af, hvilken vej vores besøgende bruger for at finde information på vores side. F.eks. kan vi se, om de starter fra forsiden og bevæger sig ned på undersiderne, eller om de hopper ind midt på hjemmesiden fra en søgemaskine.

Såfremt du chatter med os på vores hjemmeside, vil chathistorikken blive slettet inden for et døgn.

Hvem har adgang til oplysningerne?

Det er udelukkende personer fra UpNordic samt den ansvarlige hos vores databehandler, ovennævnte data overlades til. Dine oplysninger sælges aldrig til tredjepart. De videregives kun i det omfang, hvor det er nødvendigt i forhold til at udføre vores aftale. Eksempelvis til levering af dine varer via vores transportør eller ved udbedring af en reklamation via reparatør.
Dine personlige data vil kunne blive brugt i sager hos politiet, da vi anmelder eks. falske betalinger til politiet. Vi frigiver kontooplysninger og andre personlige oplysninger, når vi finder det nødvendigt for at følge gældende lov og for at undgå svindel og bedrageri f.eks. i forbindelse med kreditkort.

Dine rettigheder som datasubjek

Som registreret har du følgende rettigheder, som du altid har mulighed for at gøre brug af overfor UpNordic.

  • Du har ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger vi behandler om dig
  • Du har ret til at få berigtiget og ajourført de personoplysninger, vi har registreret om dig
  • Du har ret til at få slettet de personoplysninger, vi har registreret om dig. Ønsker du at få slettet dine personoplysninger, sletter vi alle oplysninger, som vi ikke efter anden lovgivning er pålagt at skulle gemme.
  • Ønsker du at gøre brug af din ret til indsigt, berigtige og ajourføre oplysninger eller at blive slettet, kan du kontakte os på butik@upnordic.dk

Sikkerhed

Vi beskytter dine personoplysninger og har vedtaget interne regler om informationssikkerhed, som indeholder instrukser og foranstaltninger, der beskytter dine personoplysninger mod uautoriseret offentliggørelse og mod, at uvedkommende får adgang eller kendskab til dine data. Vi har fastlagte procedurer for at beskytte dine data. For at undgå datatab tager vi løbende backup af vores datasæt. Vi beskytter fortroligheden og autenciteten af dine data. 
I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der resulterer i en høj risiko for dig for, ID-tyveri, økonomisk tab eller anden væsentlig ulempe, vil vi underrette dig om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt. 
Hvis du har spørgsmål til ovenstående, er du velkommen til at kontakte os på butik@upnordic.dk

Klageinstans

Du har mulighed for at klage over vores behandling af personoplysninger om dig til Datatilsynet. Se kontaktoplysninger og mere om klageadgang her: www.datatilsynet.dk

 

HVOR LÆNGE GEMMER I MINE DATA?

Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at udfylde din ordre, hvilket er det retslige grundlag. Vi gemmer dine data i 5 år efter dit køb.

Vi opbevarer dine data i det tidsrum, som det er relevant og i det tidsrum, som det er krævet efter særskilt lovgivning, eks. din reklamationsret iht. købeloven.

HVORDAN FÅR JEG MINE PERSONDATA SLETTET?

  • Som registreret har du følgende rettigheder, som du altid har mulighed for at gøre brug af overfor UpNordic.
  • Du har ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger vi behandler om dig.
  • Du har ret til at få berigtiget og ajourført de personoplysninger, vi har registreret om dig.
  • Du har ret til at få slettet de personoplysninger, vi har registreret om dig. Ønsker du at få slettet dine personoplysninger, sletter vi alle oplysninger, som vi ikke efter anden lovgivning er pålagt at skulle gemme.
  • Ønsker du at gøre brug af din ret til indsigt, berigtige og ajourføre oplysninger eller at blive slettet, kan du kontakte os her: butik@upnordic.dk

 

SAMTYKKEVILKÅR

Ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev afgiver du dit samtykke til, at UpNordic må sende dig e-mails indeholdende vores mange unikke fordele, kampagner, tilbud, eksklusive rabatkoder, inspiration, konkurrencer, gemte varer i kurven og mere generel markedsføring om UpNordics mange spændende tiltag inden for boligindretning, møbler og interiør. Samtykket indebærer også, at vi må udsende autogenerede e-mails baseret på interesser og adfærd på vores web sites, for eksempel kategori- og produktinteresser. Udover markedsføring via e-mail, giver du også samtykke til at UpNordic må markedsføre sig over for dig på de sociale medier, på internettet og andre digitale kanaler samt bruge dine data til optimering af vores websites performance.
UpNordic må samtidig indsamle og bruge data om dig og dine aktiviteter og samkøre sådanne data med andre oplysninger, UpNordic allerede har eller får fra anden side. Det kan f.eks. være cookies fra www.upnordic.dk der bl.a. kan blive brugt til at lave en profil, der kan målrette henvendelserne til dig.
Såfremt du foretager et køb hos UpNordic, må virksomheden desuden dele dine data med koncernens samarbejdspartnere i form af transportører eller reparatører, såfremt det er relevant. Det vil være i de situationer, hvor du hhv. skal have leveret dine varer eller have udbedret en reklamation.
Dine data vil altid blive opbevaret sikkert, og du kan altid kontakte UpNordic, hvis du har spørgsmål eller ønsker vedr. data om dig og dine aktiviteter.
Du kan altid tilbagekalde dit samtykke via e-mail – også over for de samarbejdspartnere, UpNordic har delt dine data med. Der vil altid være et frameld-link i bunden af ​​alle vores nyhedsbreve.

Kommer der frem over andre relevante produkter, samarbejdspartnere eller måder at kommunikere på, må UpNordic benytte dette samtykke til at orientere dig og spørge dig, om du ønsker at opdatere din samtykke eller data om dig.

 

COOKIES

På www.upnordic.dk anvendes cookies med det formål at optimere webstedet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan slette cookies fra din computer, hvordan du udfører din browser. 

 

LOGSTATISTIK

Vi bruger en logstatistik på www.upnordic.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, på optimere www.upnordic.dk 

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til butik@upnordic.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr