Forside – Fortrydelsesret

Fortrydelsesret

Handelsbetingelser for køb af vare/serviceydelser hos UpNordic ApS.

(Gældende fra 18. Februar 2021)

 

Generelle oplysninger

UpNordic ApS

Detailbutik / Møbelforretning

CVR. nr. 21406147

Adresse: Torvet 1B, stuen – 4100 Ringsted (butik og webshop)

e-mailadresse: butik@upnordic.dk

Telefonnummer: 53545354

Etableringsår: 2020

 

Betaling

Dankort, Visa Dankort og Visa.

Ved betaling via kontooverførsel til Danske Bank: Reg: 7670 Konto: 0007836443

SWIFT: RINGDK22 IBAN: DK7476700007836443

Ved betalinger på vores webshop hæves beløbet først på dit kort, når varerne sendes fra UpNordic ApS. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Alle betalinger sker via en sikker betalingsgateway hos epay.dk

PRISER

Alle priser hos UpNordic er inkl. moms og i danske kroner med mindre der er tale om brugte varer, som sælges uden moms jf. Brugtmomsordningen. Der tages forbehold for eventuelle indtastnings- og opdateringsfejl. Vær venligst opmærksom på, at vores eventuelle kampagner, særpriser, ekstra nedsættelser eller lign. ikke kan kombineres.

EJENDOMSFORBEHOLD I UBETALTE VARER

UpNordic tager ejendomsforbehold i alle solgte vare(r) til det fulde beløb for varen er betalt og modtaget.

 

Levering

Er varen på lager er leveringstiden typisk ca. 3 – 5 hverdage. Varer, som ikke er på lager, har oftest en leveringstid på ca. 4 – 6 uger.

Ved små forsendelse leverer vi hurtigst muligt med GLS, og ved store/skrøbelige forsendelser i Storkøbenhavn anvender vi egne chauffører. I spidsbelastede perioder og ved større forsendelser til Fyn og Jylland samarbejder vi med eksterne transportfirmaer. Alternativt kan afhentning af vare(r) ske på Torvet 1B, stuen – 4100 Ringsted.

OBS: Vi aftaler altid leveringstidspunktet forud for vores leverancer, og stiller aldrig vare(r) ved hoveddør eller lign. med mindre andet er aftalt.

OBS: Ved afhentninger af vare(r) skal der af sikkerhedsmæssige årsager fremvises gyldigt billede-id (f.eks. kørekort) samt betalingskort brugt ved onlinebetalinger. 

 

Særligt for levering af små bestillinger som f.eks. lamper, tæpper, puder mm.:

Mindre forsendelser bliver afsendt med GLS. Som kunde modtager du et track & trace nr. du kan bruge til at følge forsendelsen af din vare(r) hele vejen fra vores lager til din hoveddør. Skulle det ske, at du ikke er hjemme ved leveringen, vil GLS lægge en seddel i din postkasse og sende dig en SMS med information om, i hvilken pakkeshop din varer er blevet afleveret. Bemærk at detaljer om leverancen først er tilgængelig via track & trace ca. 24 timer efter afsendelsen af vare(r).

 

Særligt for bestilling af større varer som f.eks. Spiseborde og sofaer:

Som kunde bliver du kontaktet af UpNordic eller fragtfirmaet forud for leveringen, hvor vi aftaler nærmere om leveringsdato og tidspunkt. Det vil være muligt at lave en aftale med vores chauffører eller transportfirmaet vedr. evt. aflæsning af varer på et ikke synligt sted på adressen, såfremt ingen er hjemme. En sådan aflæsning, i eksempelvis en carport, vil altid være på eget ansvar.

Hvis man ikke er hjemme på aftalte tidspunkt, og vi skal lave en ny aftale om levering, vil der blive pålagt et leveringsgebyr for den ekstra levering.

OBS!! Fri fragt er ALTID levering til kantsten, og omfatter dermed ikke indbæring, udpakning, returnering af emballage samt opsætning af møbler med mindre andet er aftalt/bestilt.  

Ved ønske om levering til Færøerne, Grønland og udlandet kontakt os venligst på tlf. +45 53545354 (man. – fred. kl. 10 – 18) eller via e-mail på ­butik@upnordic.dk

 

Særlige vilkår

  • Vi tager forbehold for fejl i tekstbeskrivelser og prissætninger på vores webshop. Ved bestillinger på webshoppen modtages en automatisk generet bestillingsbekræftelse. Denne bestillingsbekræftelse er ikke at forveksle med en ordrebekræftelse. Bestillinger er først godkent og gældende ved modtagelse af ordrebekræftelse. Vores personale behandler bestillinger alle hverdage og returnere oftest ordrebekræftelse samme dag som bestillingen afgives. Ved bestillinger foretaget i weekender og på helligdage vil ordrebekræftlse først blive afsendt den næstkommende hverdag.
  • Ved køb af betillingsvarer i vores fysiske butikker som produceres efter ordreafgivelse tager vi acontobetaling svarende til 20% af ordrens størrelse. Er produktionen igangsat hos vores underleverandør er det ikke længere muligt at annullere en handel.
  • Vi gør opmærksom på, at mange af vores produkter er fremstillet i naturlige materialer, som kræver løbende vedligeholdelse for at bevare holdbarhed såvel som ønsket udsende. Læder og træmøbler kræver særligt en løbende vedligeholdelse, og vil altid patinere gennem brug, ældning samt eksponering for lys, udsving i temperatur mm. Vi anbefaler altid at følge en behandlings- og vedligeholdelsesvejledning passende til det købte produkt. Vores behandlings- og vedligeholdelsesvejledninger kan findes på www.upnordic.dk

Vi gør opmærksom på at udstillingsvarer i naturprodukter skal ses som vejledende, og det derfor ikke kan forventes, at nyproducerede vare(r) vil være 100% identiske. Ved ordreafgivelse accepteres derfor de tolerancerammer som UpNordic og vores underleverandører arbejder med ifm. produktionen.

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler på vores webshop.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du;

a)        har modtaget din vare

b)       får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

c)        får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved butik@upnordic.dk

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og på vores webshop på www.upnordic.dk/handelsbetingelser

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for større varer og af for vare af skrøbelig konstruktion (f.eks. sofaer og lamper).

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 1.000,- DKK.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. Udførte ikkefinansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført,
  2. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
  3. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
  4. Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejde hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om,
  5. Aftaler, der indgås på en offentlig auktion,
  6. Finansielle tjenesteydelser omfattet af lov om realkreditlån og realkreditobligationer m.v.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.  

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

UpNordic ApS – Torvet 1B, stuen – 4100 Ringsted – Att.: Webshop – Mrk. Retur – Ordre nr. xxx

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores retur-formular som kan hentes på www.upnordic.dk

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.upnordic.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret på nye vare(r). Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Er varen købt som brugt vare, så er der som udgangspunkt ikke nogen reklamationsret, men vi tager altid sager fra gang til gang for at løse problemet.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Kontakt os venligst forud for evt. forsendelse, da vi i visse situationer kan være behjælpelige med returneringen af vare.

Varen sendes til:

UpNordic ApS

Torvet 1B, stuen

4100 Ringsted

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

Brug gerne vores reklamations-formular som kan hentes på www.upnordic.dk. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, Adresse, Telefonnummer og E-mail adresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos UpNordic ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren Bo Jensen og personalet hosUpNordic ApShar adgang til de oplysninger, der registreres om dig.Den dataansvarlige for www.upnordic.dk er Bo Jensen.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til www.upnordic.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos UpNordic ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til UpNordic ApS via e-mail butik@upnordic.dk

Når du handler hos UpNordic, indsamler og behandler vi dine oplysninger. 

UpNordic ApS, Torvet 1B, stuen, 4100 Ringsted, CVR NR. 21406147, er dataansvarlig for de oplysninger, du giver til UpNordic. Vi sørger for, at opbevaring og behandling af dine personoplysninger sker i overensstemmelse med lovgivningen.

Vi benytter dine almindelige afgivne data, herunder navn, adresse og kontaktoplysninger til behandling af din ordre og gemmer det i vores ordresystem.
Vi bruger alene din e-mailadresse som led i gennemførslen af din ordre og til gennemførelse af kundeundersøgelser. Vil du modtage vores nyhedsbrev, kræver det et særligt samtykke fra dig.
Vi bruger ikke dit telefonnummer til at kontakte dig i salgsøjemed. Vi kontakter dig kun telefonisk, hvis der er problemer med din ordre og/eller med besked om din levering. Dine kreditkortinformationer bliver sendt direkte og krypteret til vores betalingsudbyder og gemmes således ikke i UpNordics system. Vi anvender følgende betalingsudbyder: Epay.dk. 
Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at udfylde din ordre, hvilket er det retslige grundlag. Vi gemmer dine data i 5 år efter dit køb.

Vi opbevarer dine data i det tidsrum, som det er relevant og i det tidsrum, som det er krævet efter særskilt lovgivning, eks. din reklamationsret iht. købeloven.

Når du bruger vores hjemmeside, indsamler og behandler vi dine oplysninger

Når du bruger vores hjemmeside, placerer vi cookies. Du kan læse mere om cookies her. UpNordic får løbende statistiske oplysninger fra vores databehandler om besøgende på sitet. Det er dog ikke muligt at genkende enkelte personer ud fra disse oplysninger.

Når du surfer på internettet, efterlader du dig et “elektronisk spor”, som fortæller, hvor du har været. Når du har besøgt www.upnordic.dk, vil vi altså vide følgende om dig:

  • Hvilke sider på www.upnordic.dk du har kigget på og hvornår
  • Hvilken browser du bruger
  • Hvilken ip-adresse du har
  •  

Vi bruger de tekniske oplysninger til at finde ud af, hvilken vej vores besøgende bruger for at finde information på vores site. F.eks. kan vi se, om de starter fra forsiden og bevæger sig ned på undersiderne, eller om de hopper ind midt på hjemmesiden fra en søgemaskine.

Såfremt du chatter med os på vores hjemmeside, vil chathistorikken blive slettet inden for et døgn.

Hvem har adgang til oplysningerne?

Det er udelukkende personer fra UpNordic samt den ansvarlige hos vores databehandler, ovennævnte data overlades til. Dine oplysninger sælges aldrig til tredjepart. De videregives kun i det omfang, hvor det er nødvendigt i forhold til at udføre vores aftale. Eksempelvis til levering af dine varer via vores transportør eller ved udbedring af en reklamation via reparatør.
Dine personlige data vil kunne blive brugt i sager hos politiet, da vi anmelder eks. falske betalinger til politiet. Vi frigiver kontooplysninger og andre personlige oplysninger, når vi finder det nødvendigt for at følge gældende lov og for at undgå svindel og bedrageri f.eks. i forbindelse med kreditkort.

Dine rettigheder som datasubjek

Som registreret har du følgende rettigheder, som du altid har mulighed for at gøre brug af overfor UpNordic.

  • Du har ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger vi behandler om dig
  • Du har ret til at få berigtiget og ajourført de personoplysninger, vi har registreret om dig
  • Du har ret til at få slettet de personoplysninger, vi har registreret om dig. Ønsker du at få slettet dine personoplysninger, sletter vi alle oplysninger, som vi ikke efter anden lovgivning er pålagt at skulle gemme.
  • Ønsker du at gøre brug af din ret til indsigt, berigtige og ajourføre oplysninger eller at blive slettet, kan du kontakte os på butik@upnordic.dk

Sikkerhed

Vi beskytter dine personoplysninger og har vedtaget interne regler om informationssikkerhed, som indeholder instrukser og foranstaltninger, der beskytter dine personoplysninger mod uautoriseret offentliggørelse og mod, at uvedkommende får adgang eller kendskab til dine data. Vi har fastlagte procedurer for at beskytte dine data. For at undgå datatab tager vi løbende backup af vores datasæt. Vi beskytter fortroligheden og autenciteten af dine data. 
I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der resulterer i en høj risiko for dig for, ID-tyveri, økonomisk tab eller anden væsentlig ulempe, vil vi underrette dig om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt. 
Hvis du har spørgsmål til ovenstående, er du velkommen til at kontakte os på butik@upnordic.dk

Klageinstans

Du har mulighed for at klage over vores behandling af personoplysninger om dig til Datatilsynet. Se kontaktoplysninger og mere om klageadgang her: www.datatilsynet.dk

 

HVOR LÆNGE GEMMER I MINE DATA?

Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for at udfylde din ordre, hvilket er det retslige grundlag. Vi gemmer dine data i 5 år efter dit køb.

Vi opbevarer dine data i det tidsrum, som det er relevant og i det tidsrum, som det er krævet efter særskilt lovgivning, eks. din reklamationsret iht. købeloven.

HVORDAN FÅR JEG MINE PERSONDATA SLETTET?

  • Som registreret har du følgende rettigheder, som du altid har mulighed for at gøre brug af overfor UpNordic.
  • Du har ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger vi behandler om dig.
  • Du har ret til at få berigtiget og ajourført de personoplysninger, vi har registreret om dig.
  • Du har ret til at få slettet de personoplysninger, vi har registreret om dig. Ønsker du at få slettet dine personoplysninger, sletter vi alle oplysninger, som vi ikke efter anden lovgivning er pålagt at skulle gemme.
  • Ønsker du at gøre brug af din ret til indsigt, berigtige og ajourføre oplysninger eller at blive slettet, kan du kontakte os her: butik@upnordic.dk

 

SAMTYKKEVILKÅR

Ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev afgiver du dit samtykke til, at UpNordic må sende dig e-mails indeholdende vores mange unikke fordele, kampagner, tilbud, eksklusive rabatkoder, inspiration, konkurrencer, gemte varer i kurven og mere generel markedsføring om UpNordics mange spændende tiltag inden for boligindretning, møbler og interiør. Samtykket indebærer også, at vi må udsende autogenerede e-mails baseret på interesser og adfærd på vores web sites, for eksempel kategori- og produktinteresser. Udover markedsføring via e-mail, giver du også samtykke til at UpNordic må markedsføre sig over for dig på de sociale medier, på internettet og andre digitale kanaler samt bruge dine data til optimering af vores websites performance.
UpNordic må samtidig indsamle og bruge data om dig og dine aktiviteter og samkøre sådanne data med andre oplysninger, UpNordic allerede har eller får fra anden side. Det kan f.eks. være cookies fra www.upnordic.dk der bl.a. kan blive brugt til at lave en profil, der kan målrette henvendelserne til dig.
Såfremt du foretager et køb hos UpNordic, må virksomheden desuden dele dine data med koncernens samarbejdspartnere i form af transportører eller reparatører, såfremt det er relevant. Det vil være i de situationer, hvor du hhv. skal have leveret dine varer eller have udbedret en reklamation.
Dine data vil altid blive opbevaret sikkert, og du kan altid kontakte UpNordic, hvis du har spørgsmål eller ønsker vedr. data om dig og dine aktiviteter.
Du kan altid tilbagekalde dit samtykke via e-mail – også over for de samarbejdspartnere, UpNordic har delt dine data med. Der vil altid være et frameld-link i bunden af alle vores nyhedsbreve.

Kommer der frem over andre relevante produkter, samarbejdspartnere eller måder at kommunikere på, må UpNordic benytte dette samtykke til at orientere dig og spørge dig, om du ønsker at opdatere dit samtykke eller data om dig.

 

COOKIES

På www.upnordic.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser. 

 

LOGSTATISTIK

Vi bruger en logstatistik på www.upnordic.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere www.upnordic.dk 

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til butik@upnordic.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr